Известие

Collapse
No announcement yet.

Скърцане от предницата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    За смяна на горен долен носач ти трябва крик ключ за гуми гаечен ключ 17,19,22 щестограм 8мм(не съм сигурен може и по малък да е) някаква отверка и най вашното подходящ чук.
    Сваляш гумата развиваш гайката на шарнира на горния носач и избиваш болта на шарнира от главината ( няма смисъл да ти обяснявам как се избива шарнир но ако не си го правил преди това по добре недей) развиваш горния край на биалетката и със специален инструмент(аз исползвам един сап от права лопата натискаш стабилизиращата щанга за да освободи биалетката и я вадиш,(освен ако не ползваш подемник тогава биалетката ще е свободна. Развиваш болта със шестограм който държи алуминиевата вилка в горния край и го изваждаш после развиваш болта който минава през средния тампон на долния носач и го избиваш. Следва да избиеш алуминиевата вилка от амортисьора така че да излезе напълно.
    от тук нататък за да свалиш горния носач се развиват четирите болта от горна старана в двигателния отсек които държат амортисьора от горна страна и горния носач заедно с целия амортисьор ти е в ръцете. Препоръчвам ти ако сменяш само тампони да са полиуретанови или да смениш целия носач, но все пак ако решиш да избиваш и набиваш тампони една две тръбички с подходящ диаметър и менгеме и си готов.
    Ако обаче сваляш долния носач работата е почти същата само че може и да не избиваш горния носач но е по трудно сякаш, особенното тък е че трябва след като развиеш гайката на шарнира и избиеш щарнира да намериш точното място от което излиза шарнира на носача от самата главина (след като го избиеш той излиза но не изцяло има само едно положение в което шарнира излиза от главината и е малко зор за сам човек особенно ако не се ползва подемник). При долния носач избиването на втулките е доста по гадно трябват скоби или горелка а после рязане с флекс за средния тампон трябва преса иначе ще ти е много зор, а за набиването също трябва преса.
    И тук слдва големия филм с долните носачи оригинално излизат с три размера (размера н който се набиване на тампоните) а тампоните са само един размер така че е по добре да си вземеш направо нови носачи и без това издържат повече.
    това е общо взето ако имаш някакво питане давай.
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

    Comment


    • #17
      Бих помолил някои модератор да премести мнението на Новачев в общтехтически раздел и да я направи важна !
      Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
      159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
      NEW 159 2.0 JTDm Black TI

      Comment


      • #18
        Novachev,еваласлед тва обяснение ще стане и със затворени очи(де да беше така)подробно,точно-абе перфектно,това ме интересувашеоще веднъж едно голямо мерси
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #19
          Novachev дето се вика евала за отговора
          аз да кажа за пръскането, издържа, както много от вас казаха месец и пак скърцане
          сега пак ще пръскам да видиме какво ще стане...
          Само си мисля, че тя не скърцаше обаче се вкарах в един селси път надупчен като френско сирене и пак се разкърца, вероятно ако не бях ходил там можеше и повечко да изкара

          Comment


          • #20
            Сега хайде да уточним нещо значи ако скърцането идва от горните носачи това означава че втулките (металните) превъртат в гумата на тампона значи тампона е тръгнал а щом има превъртане има и износване (а по принцип не трябва да превърта) и много скоро ще вземе да потропва леко леко. Аз съм пръскал с 4 или 5 различни вида спрейове и повече от ден два не изкарваше докато се разкърца. Решението на проблема е нови носачи, казвам носачи щото тампоните вършат работа но за кратко ако някой не вярва мога да му продам 4 тампона чисто нови неизползвани (свелени от носач единия ВЕМА другия ОКАП за 30 лв да ги сложи и да се увери в това което казвам. Когато тампоните са с носач евентуално могат да изкарат 20к км а може и малко повече. Лично бих препоръчал да си вземете полиуретанови тампони струват 160лв но поне ще знаете че никога повече няма да скърцат тампоните.
            СКоро свялях моите за да сменя целия носач заради шарнира и след около20к км пробег няма никаква следа от износване.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #21
              Огромни благодарности на колегата Новачев за изчерпателно му обяснение.точно щях да пиша запитване за същото,но се разрових и видях,как е обяснено и все едно ми беше пред очите и ми се обясняваше,кое,как трябва да се направи.респект колега.сега остава да си почупя малко ръцете и съм готов.
              sigpic
              156 2.0 T.S-155 на 100к км.мойта гордост!

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от krasy k Покажи съобщение
                1.Завърташ валана на дясно и поставяш крика от лявата страна
                2. Вдигаш колата на крик.Може и без тази манипулация,но с крика е по-добрия вариант.
                3.Погледни под калника над гумата и ще видиш триъгълно алуминиева тяло - това е горния носач.
                4.От двете страни на основата на триъгълника /носача/ ще видиш че минава болт-виждат се само гайка и главата на болта.Точно там се виждат и черни гумени пръстени,който са видимата част на тампоните,които са набити в самия носач.
                5.Пръскаш със спрей около глава на болта и около гайката. Мястото трябва да е чисто и сухо.Почистваш и изтриваш със сух парцал преди пръскането!!!
                6.Същото повтаряш и от другата страна.

                Запомни-това е временно решение при скърцане от тампоните.Смяната на тампоните и то с хубави е истинското решение.

                По-подробно немога да опиша манипулацията.
                Успех!
                Дано съм ти помогнал.
                Здравейте, и аз имах скърцане от предните горни носачи, но днес ги пръснах със
                Quilube,spray тефлонова грес за 4лв. това за 20 мин.по метода описан по горе от krsy k и сега няма и помен от скърцането,след 1-2 дни пак ще повторя и ще следя колко ще искара, дано съм бил полезен с нещо!

                Comment


                • #23
                  е вие хубаво викате смяна на носачи,ама аз ги сменях преди не повече от 2000 км!?!??!?!?! това беше преди 3 месеца/не си карам колата много има служебна...)/
                  Та сега какво пак ли да ги сменям!?!? сменени са горни и долни.
                  при мен скърца адски много и отзад и отпред...
                  ще пробвам с това "пръскане" ,но ако можете да ми кажете къде да пръскам отзад?
                  Аlfa156 1.8TS 2000

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    съжалявам ако наистина е прозвучало глупаво,но наистина ми се ще да разбера подробности относно,смяна на носач,втулки и т.н.нужни ли са ми приспособления,скоби или нещо от сорта.това беше
                    при мен също скърца но рредимно като е студено;;;смених тампоните на долния носач и пак скърца само че малко по разлино ...успокоението ми вече е че идва лято

                    Comment


                    • #25
                      А тампони на щанга сменял ли си
                      А задните си мисля че скърцат най мнгоог тампоните на задната стабилизираща щанга и съответни тампончетата на напречните щанги. А за скърцането от предницата изчезва завинаги с полиуретан за горните е към 150лв и никога няма да скърца. Тампоните на горните носачи са много кекави и ако марката им не е много скъпа може да се разскърцат и след 5к км
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #26
                        няма смисъл да се сменят тея тампони мен ако питаш направо нов носач и си пушка ако пак скърца и другия сменяш и готово(горен и долен) аз лично така направих на 147-цата ми. Иначе ще дадеш 2х 20 лв за тампоните (те са ефтини) може и по малко и след 3000-4000км ще скърцаш пак т.е. незнам как е на 156 цата де ....... въпреки че брат ми има ве4е 12к и е минал и нищо не се е оплакал нито скърца нито тропа

                        Comment


                        • #27
                          Скърцат само при студено време.При мен съм се убедил в това
                          ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

                          Comment


                          • #28
                            Аз смених горни и долни носачи и съм се успокоил, че няма да имам проблем скоро.
                            Един колега реши да разгледа какво представлява предното окачване на ALFA ROMEO 156 и се оказа, че единия горен носач направо хлопа в тампоните а другия е на път. Направо красота (Марка VEGA). Вярно, че скърцаха малко докато мине първите няколко км, но при положение, че са на 6000км това не е човешко.
                            Сега извадих старите на които са разбити ябълковидните болтове и ще ги възстановя. Тампоните им са здрави. Да видим колко ще изкарат.
                            Внимавайте какво купувате!
                            sigpicМечтите стават реалност...Ама как..!?
                            Alfa Romeo 156 SW 2.0ts

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                              А тампони на щанга сменял ли си
                              А задните си мисля че скърцат най мнгоог тампоните на задната стабилизираща щанга и съответни тампончетата на напречните щанги. А за скърцането от предницата изчезва завинаги с полиуретан за горните е към 150лв и никога няма да скърца. Тампоните на горните носачи са много кекави и ако марката им не е много скъпа може да се разскърцат и след 5к км
                              да първо смених тампоните на стабилизиращаша щанга..после долниа носач...сега остана горниа
                              хубаво че скърца само отляво

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от milen Покажи съобщение
                                Аз смених горни и долни носачи и съм се успокоил, че няма да имам проблем скоро.
                                Един колега реши да разгледа какво представлява предното окачване на ALFA ROMEO 156 и се оказа, че единия горен носач направо хлопа в тампоните а другия е на път. Направо красота (Марка VEGA). Вярно, че скърцаха малко докато мине първите няколко км, но при положение, че са на 6000км това не е човешко.
                                Сега извадих старите на които са разбити ябълковидните болтове и ще ги възстановя. Тампоните им са здрави. Да видим колко ще изкарат.
                                Внимавайте какво купувате!
                                Пусни им един Powerflex вместо оригиналните тампони и ще забравиш за скърцания и разбиване на горни тампони.
                                156 1,8 ТS 99
                                Nissan Murano 2005

                                Comment

                                Working...
                                X